Menu

Med kunsten som indsats – møder mellem erhvervsliv og samtidskunst

‘Med kunsten som indsats’ er en inspirationsbog til alle med interesse i kunst og innovativ virksomhedsledelse, og den er den første af sin art i Danmark. Bogen præsenterer en række af de mest visionære danske virksomheder, som samarbejder strategisk med samtidskunstnere, og stiller spørgsmål til, hvilken forskel disse møder skaber. Hvilken kunst inviteres ind i virksomhederne, hvilken betydning tillægges den, og hvordan er relationen til kunstnerne?

Bogen bygger på interviews med nøglepersoner i Novo Nordisk, DSV, KLAR Advokater, Aquaporin, Mads Nørgaard – Copenhagen, Kirk Kapital, Kvadrat, Polestar, HAY, Mayfair Hotel Tunneln og Salling samt kunstnerne Bjørn Nørgaard, Jeppe Hein, Olafur Eliasson og Rose Eken.

Michael Solgaard er journalist og har siden 2007 været ansat på Dagbladet Børsen, hvor han er redaktør for kulturnyheder og filmanmelder. Han er desuden cand.merc. og har en Executive MBA fra CBS.

  • Med kunsten som indsats
  • Af Michael Solgaard
  • Udgivelse: 23. august 2023
  • Indbundet
  • Grafisk design: Bjørn Ortman
  • Sidetal: 200
  • ISBN: 9788794102698
  • Udgave/oplag: 1/1
349,95 Alle priser er i DKK og incl. moms. Du vil blive sendt videre til vores onlineshop.
  • "Forfatteren er den særdeles velskrivende journalist på Dagbladet Børsen, Michael Solgaard. Og vi uddeler som bekendt ikke stjerner her i POV International, men Med kunsten som indsats, der er den første bog af sin slags i Danmark, er endnu et stjerneskud fra forlaget Strandberg Publishing. Den burde være pligtlæsning på såvel kunstuddannelserne som på CBS og andre kunst- og erhvervsrelaterede uddannelser.”
  • Poul Arnedal, POV International
  • "En spændende, oplysende og velskrevet bog om et særdeles relevant emne. (... I sagens natur har vi kunstinteresserede, der normalt får vores kunstoplevelser på gallerier og museer, ikke adgang til mange af de kunstværker, som virksomhederne har opkøbt. Takket være bogens mange illustrationer, får vi nu muligheden for at kigge dem i kortene."
  • Niels Lyksted, KULTURINFORMATION
  • "Den er en inspirationsbog til at tænke samtidskunst ind i strategien hos alle, der gerne vil forstå de muligheder, som samarbejdet mellem samtidskunst og virksomheder giver."
  • Ida Munk, Historie-online.dk